Thursday, January 8, 2009

C.A.B.A.R.A.N


Korang sume pernah rase mcm ni x..


" Knape aku harus lalui semua ni?"


" Hidup ni xadil tol"


" Aku xdapat tanggung sume ni lg.."


" Aku da bosan dgn idop ni"


Hurm..btw, sebagai manusia biasa, sape yg xpernah rase semua ni kan. Hidup kita ni mcm roda..ade naik, ade turun. Ade masanya kita akan rasa btol2 gmbira..bahagia. Tapi at one moment bile kita da rase down sgt2 ataupun nak give up, ungkapan2 di atas tu akan muncul dlm fikiran. Well, aku pnah rase jugak mcm tu tapi bile difikir2 balik, ape ke jadahnye duk mgeluh nasib kita yang xberapa baik di waktu yang lalu. Buang masa je kan..


Ni la yang dikatakan CABARAN. Allah S.W.T sentiasa menduga umat manusia dgn pelbagai bermacam2 jenis cabaran. Kalo korang mndapat dugaan dlm idop, ingat satu bnda ni..Allah S.W.T menduga kita sebab Dia tahu kita layak menerima cabaran tu. Allah itu Maha Mengetahui. Dia mahu mguji skuat mane iman kita, ketabahan kita. Kita yang duk kat negara yang aman damai ni asyik mgeluh itu ini..cube fikirkan rakyat Palestin yang kne serang ngan Israel sekarang ni. Dorang lagi dahsyat kalo nak dibanding kan dgn dugaan yang kita hadapi kat sini.

Tiap detik yg berlalu itu xdapat dikembalikan lagi. Kita mesti look forward, be positive dan optimistic. Jadikan masa lalu itu pengajaran buat kita. Ingat, peluang masih ada dan jgn sia2 kan. Grab every chance yg ade!

Pernah suatu ketika dulu, ade seorang kawan aku ni dia bagi satu mesej yang sangat berguna time aku down. Ni aku nak share ngn korang sume..check it out...


Allah answers prayers in 3 ways :

1) He says YES and gives you what you want

2) He says NO and gives you something better

3) He says WAIT and gives you the best in His own time


Sama2 lah kita memperbaiki diri kita ye..jumpe lg.


p/s : Allah doesn't require you to be the best, He just wants you to do your best and He will take care of the rest. So, all the best for this SPRING SEMESTER 09!

No comments:

Post a Comment